Îngrașă vitaminele? Medicul ne răspunde

După cum știm cu toții, corpul nostru are nevoie de anumite cantități de vitamine pentru a fi sănătos iar acestea pot fi obținute printr-o alimentație sănătoasă și echilibrată. „Fiecare vitamină își are rolul în corp, nu putem spune că una este mai importantă decât cealaltă”, a declarat Elisabeta Rosch , medic specialist în medicină de familie.

Foto credit: Simona Brumar

 

Necesarul de vitamine variază în funcție de mai mulți factori, printre care se află vârsta, starea metabolică și intensitatea activităților zilnice. “ Avem nevoie de o alimentație difersificată, cu multe legume, fructe, multe mixuri de salate în care se pot regăsi chiar și semințe sau oleaginoase (nuci,alune) bogate în vitamine”, mai punctează medicul la care am apelat.

Cum ne putem da seama că avem nevoie de vitamine?

„ Există tot felul de simptome, să le zicem așa, pierderea apetitului ( însă nu este neaparat de la vitamine, poate să fie și o lipsă de fier), crampe musculare, palpitații (care pot veni și de la lipsă de minerale), însă se pot face și investigații medicale, deci din analize.”

În decursul iernii alimentația poate fi mai săracă în vitamine și de aceea un surplus este      bine-venit, însă femeile mai pot avea nevoie de un surplus de vitamine și atunci când se află în anumite perioade fiziologice. “Există perioade care necesită urmarirea unui aport echilibrat de vitamine pentru organism, de exemplu: sarcina la femei, perioada de alăptare sau convalescențele prelungite. Mai este și perioada de menopauză în care trebuie urmărită și concentrația de calciu și de magneziu, deci practic fragilitatea osoasă, dar în rest nu este indicată administrarea constantă a vitaminelor.”

Vitaminele naturale sunt mai bune decât pastilele, adică cele sintetice, doarece au o absorbție de până 98% în timp ce pastilele au o absorbție de 10-20%.

Doza zilnică de vitamine de care are nevoie organismul se poate obține printr-o alimentație bogată, consumând fructe și legume „Vitaminele sunt conținute de multe alimente, începând de la : fructe, vegetale, există și vitaminele care se găsesc în oleaginoase( nuci, alune) cu un conținut ridicat de magneziu, deci în principiu, vegetalele conțin foarte multe vitamine, săruri și fibre.”

Întrebat dacă ne putem îngrășa de la vitamine, răspunsul medicului a venit prompt: „ Nu, aceasta este o percepție greșită. S-ar putea să fie de la altceva, nu de la vitamine, și oricum surplusul de vitamine sau administrarea lor în exces pe perioadă îndelungată, nici nu este indicată.”

Simona Brumar

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s