Şoferii mijloacelor de transport în comun, noua piedică a nevăzătorilor

Petrică Iordache este un tânăr nevăzător din Paşcani, judeţul Iaşi. Acesta a fost agresat, ieri dimineaţă, de un şofer de autobuz. Motivul agresiunii, spune acesta, ar fi fost câinele ghid care îl însoţea, şoferul refuzând să îi lase pe cei doi în autobuz.

L-am contactat pe tânăr, care ne-a declarat următoarele: „Am sunat la firma Transpolosam cu două zile înainte şi am făcut rezervare ca un om normal. Le-am spus că sunt nevăzător şi că am un câine ghid care mă însoţeşte peste tot şi nu mă pot despărţi de el. Nimeni nu a avut nimic împotrivă atunci. Cursa avea plecarea programată la ora 7:30. După ce autobuzul a ajuns în staţia din Târgu Frumos, m-am urcat împreună cu câinele, dar şoferul a devenit imediat foarte agresiv. A început să urle la mine că nu mă ia cu câinele şi m-a ameninţat că mă bate dacă nu cobor. Evident că am refuzat, iar el m-a împins din autobuz, a lovit câinele şi a plecat pur şi simplu. Imediat am sunat la 112, iar un echipaj şi-a făcut apariţia abia după mai multe minute. Le-am povestit ce s-a întâmplat, dar oamenii nici nu ştiau legislaţia.”

Potrivit spuselor tânărului, poliţia nu l-a oprit în trafic pe şoferul agresiv. După câteva ore, managerul companiei l-a sunat pe băiat şi i-a cerut scuze, oferindu-i un loc la următoarea cursă, care avea plecarea peste trei ore şi jumătate.

În încercarea de a obţine şi celălalt punct de vedere, am contactat telefonic firma Transpolosam, la care este angajat şoferul respectiv, dar persoana care mi-a răspuns a refuzat orice formă de dialog. Pe site-ul firmei de transport în comun există numeroase plângeri cu privire la comportamentul agresiv al şoferilor şi al dispecerilor.

Acesta nu este primul incident de acest fel, zilele trecute un student nevăzător din Sibiu fiind la un pas de a fi rănit grav, după ce şoferul autobuzului în care se urca a plecat cu uşile deschise din neatenţie.

David Păun

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

