Tradiția continuă: Fostă Campioană Națională la înot, în prezent instructor de înot

Înotul reprezintă un mod de viață pentru Brîndușa Anamaria (21 ani), fostă Campioană Națională. Este studentă în anul III, la Facultatea de Educație Fizică și Sport și timp de 2 ani a acumulat 9 titluri de campioană națională a României în 2006-2008, 4 de vice-campioană, iar pe locul III s-a clasat de 3 ori.

Familia, cel mai important susținător!
Pentru Brîndușa cuvântul copilărie are un singur înțeles: înot. A început să practice acest sport la vârsta de 5 ani, în orașul Alba Iulia, iar în grupa din care făcea parte era lăsată să câștige, uneori, pentru că era cea mai mică dintre cursanți.

“Înotul pentru mine constituie un mod de viață. Acest sport m-a dezvoltat atât fizic cât şi psihic. Pot spune că reprezintă cei mai frumoşi ani din copilăria mea şi nu numai. Am început să învăț să înot la vârsta de 5 ani. Dupa 4 luni, am trecut la grupa de performanță, unde aveam ca şi modele: doi gemeni şi o fată, toți fiind cu aproape 10 ani mai învârstă decât mine. Încercam să îi întrec sau să țin ritmul antrenamentului împreună cu ei”.

Familia a susținut-o foarte mult în tot ceea ce a vrut să realizeze, de aceea părinții, dar și bunicii mergeau cu ea la fiecare concurs. Susținerea lor era foarte important pentru Brîndușa, se automotiva doar la simplul fapt că îi știa în tribună.

brandu

„Eșecul m-a motivat”
Primul concurs național pentru juniori nu i-a adus Brîndușei podiumul, însă i-a oferit o lecție de viață. A conștientizat că poate mai mult de atât și pentru asta trebuie să muncească înzecit. „Când am început să învăț să înot cu adevărat, am participat la un concurs național pentru juniori 2, unde am ocupat de 4 ori locul IV la o sutime de secundă de locul 3. Acestă întâmplare m-a motivat foarte mult şi am decis ca un an de zile să nu mai particip la concursuri şi să mă antrenez cât mai mult şi cât mai bine.”

În 2006 a participat la naționalele şcolare de natație, unde a reuşit să câştige titlul de campionă națională. În acelaşi an, a mai avut loc și Campionatul Național de juniori 2, unde din nou, a reuşit să își învingă adversarii, însă cele mai dragi sufletului au rămas medaliile câștigate la Campionatul Național.
“Cele mai importante medalii pentru mine, sunt cele de la Campionatele Naționale. Mai ales primele două medalii. Timp de 2 ani, am acumulat 9 titluri de campioană națională a României, 4 de vice-campioană, iar locul III l-am obținut de 3 ori.”

16237047_1229669247116235_1706627842_n

Un accident i-a distrus cariera
Momentul cel mai crunt pentru Brîndușa a fost acela în care a trebuit să renunțe la înot din cauza unei accidentări la umărul drept. Însă dragostea pentru acest sport a fost mai mare, de aceea s-a angajat ca instructor de înot pentru copii. “Am renunțat în urma unei accidentări la umărul drept, în timpul unui antrenament, care a fost urmat de închiderea pentru renovare a bazinului olimpic din Alba Iulia. După încetarea activității pentru a compensa absența antrenamentelor am început să predau cursuri copiilor și am descoperit că este o placere foarte mare aceea de a lucra ei. Inainte de 2013 până în prezent, mă dedic acestei activități în marea majoritate a timpului.”

Muncește cu drag și spor alături de cei mici, iar rezultatele nu încetează să apară. Chiar dacă activitatea ei de înotător s-a încheiat, e decisă ca micuții să-i calce pe urme. „Anul trecut (2016) împreună cu Corina Gligor, colega mea, am început să avem rezultate cu cei mici. O parte dintre ei, cei care sunt la grupa de avansați, au participat deja la două concursuri locale in Alba Iulia.”

Pe viitor, își dorește să predea în învățământ şi, de asemenea, să nu întrerupă activitatea de predare a cursurilor de înot. Vrea ca unii dintre copii să devină campioni naționali și pentru asta îi ambiționează în fiecare zi și îi îndeamnă să se autodepășească.

brandu-si-cori

Draghici Roxana

Popimoise Sandra

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

