Erasmus+ la Socio-Umane

Studenții sibieni au posibilitatea să studieze unul sau două semestre în străinătate prin programul de burse ERASMUS+.  O nouă selecție va avea loc marți, 29 martie, la sediul specializării Jurnalism, de pe strada Brutarilor, de la ora 12, în sala D1. Tot mâine este și termenul limită pentru depunerea dosarului. Puteți găsi aici mai multe informații despre condițiile de înscriere și țările partenere.

Experienta Erasmus, interviu

Selecția constă într-un interviu în limba română, între comisa de profesori și studenți. Există și situații în care este testată limba străină. Tinerii trebuie să argumenteze motivele pentru care au ales țara respectivă, ce i-a determinat să plece cu ERASMUS +, să explice de ce au ales țara și universitatea respective, argumente care pot fi în limba română sau în limba vorbită în țara respectivă. Actele necesare pentru dosarul de înscriere sunt:

  • Formular de candidatură
  • CV Europass
  • Scrisoare de intenție
  • Rezultatele academice
  • Atestat limbă străină/ Recomandare profesor de limbă străină

Pentru că ne dorim să nu ratați șansa de a studia în afara României și de a trăi într-un mediu multicultural autentic, vă invităm să citiți, mai jos, un scurt interviu despre experiența Sandrei Popimoise, student la Jurnalism, ca fostă bursieră Erasmus.

„M-am schimbat în bine, m-am maturizat, am învățat lucruri la care nici nu visam.”

„Mulți studenți sibieni sunt reticenți în ceea ce privește plecarea într-o altă țară. Frica de necunoscut, dorul de părinți, dar și faptul că nu stăpânesc o limbă străină la perfecție, îi determină să abandoneze înainte să încerce”, ne- a spus Sandra, studentă la Jurnalism.

REPORTER:  Ce te-a determinat să optezi pentru o bursă Erasmus?

Sandra Popimoise:  M-am hotărât să plec cu Erasmus datorită colegei și prietenei mele, care își dorea de când ne cunoaștem să plecăm împreună într-o altă țară. Erasmus ne-a oferit această șansă și am profitat de ea. Pe lângă acestea, mai era și provocarea de a mă despărți pentru o lungă perioadă de părinți, de „bula” mea de confort. Am dorit să îmi pun la încercare curajul și ambiția și mai ales, să vad cu proprii ochi diferența dintre o țară bine dezvoltată și România.

Rep.: De ce ai ales tocmai Danemarca ?

S.P.: Danemarca, Polonia, Letonia erau principalele țări în care era posibil să studiem în limba engleză. La liceu, am studiat o săptămână în Polonia, iar prietena mea în Letonia, prin intermediul proiectului Comenius.

Așadar, am ales Danemarca pentru că era un tărâm nedescoperit încă pentru noi. Am citit pe internet lucruri interesante despre această țară cum ar fi că învățământul, lucru care ne interesa în principal, este la un nivel foarte bun, că oamenii sunt fericiți și că este cea mai puțin coruptă țară.

Rep.: Spune-ne și nouă, ce a însemnat această experiență pentru tine .

S.P.: Pentru mine, această experiență a fost proba de „maturizare” prin care trece mezinul în basme. Am fost supusă  probei părăsirii familiei și supraviețuirii fără frigiderul plin cu mâncare gătită de mama, supraviețuirii fără protecția directă a celor dragi. Aceasta a fost urmată de provocarea conversației în orice situație, în altă limbă decât cea maternă. Apoi a intervenit noul, noi coordonatori, noi obiceiuri, noi cursuri și noi oameni.

Recunosc și mă mândresc cu faptul că am trecut cu bine prin toate acestea, m-am schimbat în bine, m-am maturizat, am învățat lucruri la care nici nu visam.

Rep.: Ce este diferit în Danemarca față de România , referitor la învățământ și mentalitatea oamenilor?

S.P.: Referitor la ambele aspecte danezii și românii sunt foarte diferiți. În cazul învățământului, danezii se bazează, în principal, pe dezvoltarea personala, însă li se oferă un bagaj de cunoștințe nu foarte mare în comparație cu al românilor  Aceștia pun accent foarte mult pe munca în echipă și își desfășoară activitățile doar în timpul orelor de curs, nu și extra. Relațiile dintre profesori și elevi sunt mai apropiate decât în România. Despre români, mi s-a dovedit, încă o dată, că sunt admiratori ai lucrului bine făcut chiar dacă acesta presupune timp de lucru în plus. Venind vorba de mentalitate, danezii sunt individualiști, respectuoși, stricți și respectă în orice situație multiplele legi pe care le au.

Experienta Erasmus, interviu 1

Rep.: Cum a fost să socializezi cu oameni din țări diferite ?

S.P.: Din pricina limbii a fost dificil uneori, dar a fost interesant şi frumos chiar să descopăr diferențele de cultură, de tradiție și de obicei ale oamenilor din aproape întreaga lume.

Rep.: Ce ți-a plăcut cel mai mult în Danemarca ?

S.P.: Cel mai mult mi-a plăcut faptul ca am avut ocazia să învăț ceea ce nu mă gândeam că o să am vreodată ocazia să învăț: animație.

Rep.: Au fost și lucruri care nu ți-au plăcut ?

S.P.: Singurul lucru care nu mi-a plăcut a fost că nu ni s-au comunicat deloc informatii depre mass-media daneză, lucru care mă interesa. Modulul pe care l-am studiat a fost legat de Pedagogie, despre Animație, ca instrument folosit în Pedagogie. Mi-aș fi dorit să fiu informată  înainte de plecare despre aceste aspect.

Rep.: Te-a schimbat în vreun fel această experiență?

S.P.: Da, m-am schimbat în mai multe feluri. Cred că m-am maturizat, mi-am dezvoltat abilitățile de comunicare, am învățat să ma descurc de una singură, să iau decizii corecte în favoarea mea, am prins curaj și încredere în forțele proprii. Și, cel mai important, am realizat că oamenii sunt foarte diferiți unii de alții.

Rep.: Cum a fost revederea cu familia?

S.P.: Ținând cont că a fost prima dată când am plecat de lângă familie pentru o perioadă îndelungată, revederea a fost emoționantă, frumoasă. Mi-a fost dor de căldura casei, de rutina, agitația și de prieteni.

Rep.: Te-ar mai tenta să pleci cu Erasmus?

S.P.: Cu încredere, spun DA! Mai ales după ce am trecut prin această experiență, dacă aș mai pleca, aș îndrăzni mai mult, aș face ceea ce nu am făcut în Danemarca, aș profita mai mult de fiecare secundă.

Rep.: Și în încheiere, te-aș ruga să le dai câteva sfaturi studenților dornici să plece cu Erasmus .

S.P.: Îi sfătuiesc cu drag pe studenți să plece cu programul Erasmus. Iar pe cei care s-au hotărât deja, îi sfătuiesc să profite din plin de faptul că se află în altă țară, să vadă părțile frumoase ale călătoriei lor, să fie deschiși, sociabili, să nu se teamă de bariera limbii și să îndrăznească să se exprime liber şi sincer.

ROXANA DRĂGHICI

Acest articol a fost publicat în Interviuri, Viaţă studenţească și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

