Elena Rață: ,,Prin ochii lui albaștri și mari simt că mă privește tot Cerul”

Despre a fi student Erasmus s-au spus multe, de la cât de uimitoare este experiența la cât de mult îți poate schimba viitorul. Însă ce se întămplă atunci când pe lângă o astfel de experiență, soarta îți oferă o nouă provocare, aceea de proaspătă mămică?

Elena Rață, o tânără jurnalistă din Sibiu, ne vorbește despre lumea ei fără margini, despre faptul că visele realizate îți aduc împlinirea dar mai ales despre minunea de a te numi mamă. 

12630739_1193061630722590_1312724744_o

Cu toate că Elena este mândra posesoare a unei diplome în Relații Internaționale și a lucrat timp de mai mulți ani la Chișinău, a lăsat totul în urmă pentru a-și urma inima, iar inima sa își dorea să devină jurnalist.

,,Fiecare dintre noi avem momente în viață când vrem să renunţăm la tot şi să o luăm de la capăt. Nu pentru că trecutul ne trage înapoi ci pentru că viitorul ne face să zburăm departe.  Nu pot să zic că am luat-o vreodată de la zero, însă au fost în viaţa mea două cazuri când am început să trăiesc din nou. Prima dată am făcut o asemenea alegere când aveam 27 de ani.  Această vârstă îţi permite să abordezi lucrurile cu mai multă maturitate, să dai viaţă, să faci alegeri, să realizezi planuri, să tragi concluzii, să-ţi îndeplineşti dorinţe sau pur și simplu, să trăieşti momentul.

După ce am obținut o diplomă de licență în Relații Internaționale, un master în Tehnologii Informaționale și după ce am lucrat cinci ani la o companie de telecomunicații din Chișinău, inima mea și-a dorit o schimbare. Motivul esenţial de a-mi schimba viaţa a fost echilibrul sufletesc şi pacea interioară. Dacă acestea lipsesc, trebuie să schimbi ceva. Și asta am făcut. Am schimbat locul de trai, relaţiile cu cei din jur, s-a schimbat întregul meu mod de viaţă. Și nu am regretat. Atâta timp cât suntem tineri şi avem forţa de a lua în braţe tot pământul, atunci e momentul propice să dăm frâu visurilor noastre.” a povestit Elena

,,Venirea la Sibiu a fost pentru mine o nouă șansă”

Elena a ales să facă lucrurile treptat și cu foarte multă pasiune. Primul său contact cu jurnalismul l-a avut la radio, fapt care i-a consolidat și mai tare alegerea făcută.

,,Venirea la Sibiu a fost pentru mine o nouă șansă. Chiar dacă am fost departe de familie și prieteni, iar dorul a fost nemilos, viața mea aici a căpătat o nouă culoare. Am început să întâlnesc provocari în fiecare zi. Nu mi-a fost  frică să experimentez, așa că am ales să investesc din nou în studii și am obținut între timp și un nou job. Radioul a însemnat pentru mine în primul rând o nouă experiență, apoi multă plăcere și inspirație. Acolo am început să cioplesc în cuvinte, să croiesc texte și să culeg melodii, pentru a-mi construi  cetatea, care să-mi apere visul, cel de a deveni jurnalist. Experiența de la Radio mi-a mai oferit posibilitatea  să cunosc mulți oameni cu suflet mare și m-a făcut să înțeleg că de fapt opt ore de munca pot trece foarte repede.”

,,În Germania am învățat să zbor”

După aproape un an de muncă în domeniu, Elena și-a dorit o nouă schimbare, însă de această dată și-a permis să viseze și mai departe. Experiența Erasmus a venit la timpul potrivit, într-un moment propice dezvoltării sale personale și profesionale.

,,Experiența din Germania a fost însă o binecuvântare. Pe lângă faptul că am rămas impresionată de frumusețea și liniștea orașului în care am stat, am avut ocazia să-mi perfecționez limba germană și să studiez pe parcursul unui an într-o universitate occidentală. Sistemul de învățământ românesc este asemănător cu cel nemțesc, însă există o mare diferență de mentalitate și de organizare. Mi-a plăcut foarte mult că fiecare student își poate alege singur care și câte cursuri dorește să frecventeze pe parcursul fiecărui semestru. Este foarte adevărat și ceea ce se spune despre facultățile din străinătate, că oferă mult mai multă practică și mai puțină teorie. Cred că acesta este principalul avantaj pe care îl are un student care învață la o facultate într-o altă tară, este mult mai pregătit să facă față unui loc de muncă, având deja acumulată o experiență reală în domeniul ales. În Germania eu am învățat să zbor. Zborul, în acest context, însemnând libertatea în a acţiona, în a visa, în a alege. Am început mai mult ca oricând să mă bucur de natură, de soare, de flori, de tot ce mă înconjura, iar reuşitele au fost pe măsura aşteptărilor.”

Acolo, la kilometri depărtare de casă, într-un mediu nou, Elena a avut parte de cea mai frumoasă experiență din viața sa, venirea pe lume a băiețelului său Darius George.

,,În general, viaţa mi-a oferit multe lucruri frumoase, dar mi-a dat şi multe lecţii pe care le-am învăţat cu lacrimi în ochi. Cele mai dureroase implică sufletul, deoarece lasă acolo urme adânci.  Am trecut până acum prin trista experienţă de plecare în nefiinţă a bunicilor,  care m-au marcat şi care au contat enorm pentru mine. Acum un an și jumătate însă, mi-am luat rămas-bun și de la tata. Chiar dacă a trecut ceva timp de atunci, eu tot îl mai aştept. Şi mi-e tare dor de el! Pierderea irecuperabilă a oamenilor dragi este cea mai cruntă durere şi cea mai tristă experienţă. Pe părinţi nu-i poate înlocui nimeni şi este îngrozitor când nu mai sunt. Astfel de drame te marchează. Eu le trec prin propriul suflet, prin pernă și în linişte.”

,,El a schimbat cartea vieții mele și a presărat-o cu sens”

,,Credinţa a fost cea care mi-a dat puterea să schimb lucrurile. În ultima perioadă, viaţa m-a învăţat să cred în minuni. Dacă Dumnezeu ne ia ceva, are neapărat grijă să ne dea altceva în loc. Așadar, de aproape unsprezece luni, lumea mea se învârte deja în jurul feciorului meu Darius George. Chiar dacă, fiind în Germania, am fost nevoită să combin rolul de mămică cu cel de studentă, mi-am dat seama ca nimic nu este imposibil. Contează să-ți faci un regim fix ca să reușești. Eu l-am luat cu mine pe Darius de la o lună și jumătate la toate cursurile. Atât profesorii, cât și colegii au fost uimiți de felul cum reușesc. Pe când eram în spital, o asistentă mi-a zis că momentul ideal ca să faci copii este pe când înveți la facultate. El crește și tu înveți, căci după studii, vrei să începi să lucrezi ca să nu pierzi ce ai învățat și iată așa trec anii și îmbătrânim. Atunci când am ascultat-o, am zâmbit, însă acum vreau să zic că copiii apar atunci când decide Dumnezeu.

Când eram însărcinată, îl visam pe tata foarte des, însă după ce a apărut Darius pe lume, prin ochii lui albaștri și mari simt că mă privește tot Cerul. Atunci, când adoarme la pieptul meu, îl pot privi minute în șir, nesăturându-mă. El a schimbat cartea vieții mele și a presărat-o cu sens. Un copil este o adevărată comoară, iar felul în care creşte o nouă viaţa în noi este pe bună dreptate un miracol. Dacă vreodată va trebui să-i spun fiului meu o poveste adevărată, ea va fi despre minunea de a fi venit ca o binecuvântare în viaţa mea, ca să-mi dăruiască cea mai mare fericire, aceea de a mă numi mamă.”

Cu toate că a realizat multe, Elena nu se oprește aici. Ea își dorește și mai mult de la viață, limită îi poate fi doar cerul.

,,Iar de acum încolo voi încerca să eman celor din jur zâmbete și să găsesc înţelepciune în cărţi, filme sau oameni. Referitor la orașul în care mă voi stabili definitiv, încă nu m-am decis. Cert este că sunt pasionată de clădirile înalte, ele îmi stimulează visurile.”

Marina CIOACĂ

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

