Paul Adrian Crăciun: ,,Tinerii ar trebui să se implice în viața politică pentru că doar din interior poate veni schimbarea”

Proaspăt coordonator al Departamentului de Comunicare Online PNL, Paul Adrian Crăciun, un tânăr de 32 de ani, dovedește că pașii mici, dar siguri, sunt calea spre reușita profesională. De la Științe Politice la publicitate, cu o experiență de 10 ani în producția de spoturi publicitare, plin de idei și încrezător în tinerii din România, Paul își dorește să facă politică la un nivel înalt.

10313725_10153375446024046_4539953741119891927_n

Sursa foto: https://www.facebook.com/paul.adrian.craciun

Reporter: Cine este Paul Adrian Crăciun?

Paul A. Crăciun: Paul Adrian Crăciun este un tânăr care speră în fiecare zi că lucrurile se pot îmbunătăți în România. Un idealist și un liberal.

Rep: De la Științe Politice ai ajuns să lucrezi în publicitate. De ce ai ales acest domeniu?

Paul A. Crăciun: Domeniul publicității este unul foarte frumos. Chiar dacă am terminat Știinte Politice, am avut contact cumva cu sfera aceasta. Mi s-a parut un domeniu în care poți să te dezvolți profesional, am avut oportunitatea de a lucra acolo și, într-adevăr, am învățat foarte multe lucruri. Experiența pe care am dobandit-o în branșă mă va ajuta, în mod sigur, pe mai departe.

,,Eu am fost unul dintre cei norocoși”

Rep: Care crezi că sunt calitățile necesare unui om de advertising?

Paul A. Crăciun: Pasiune și talent, pentru că domeniul este destul de haotic și, dacă îți lipsesc, obosești repede. Capacitatea de a lucra sub stres, la care se adaugă disponibilitatea de a munci mult și de a pierde multe nopți.

Rep: Cu toții știm că angajatorii cer experiență.  De ce obstacole te-ai lovit?

Paul A. Crăciun: Eu am fost unul dintre cei norocoși. Nu am avut obstacole, dar, într-adevăr, știu că sunt tot felul de probleme. Angajatorul îți cere experiență când tu, vorba aia, de pe băncile facultății, nu ai de unde. Pune tot felul de condiții pe care tu nu le poți îndeplini sau îți oferă prea puțini bani și nu poți să te întreții. Dacă în timpul facultății faci puțină practică sau internship-uri în companii, dacă lucrezi în domeniul pe care studiezi sau unul conex, poți să ,,scapi” de anumite probleme ce apar în momentul angajării. Pentru mine, voluntariatul a contat foarte mult. Datorită celui de la TIFF am ajuns să lucrez în producție de reclame. În plus, voluntariatul pe care l-am făcut în timpul facultății, în reprezentarea studenților, mă ajută în acest moment în cariera politică. M-a învățat să lucrez cu oameni, cum să pun problema și cum să relaționez.

RepCare este cea mai frumoasă, dar și cea mai neplăcută experiență din cariera ta de producător de spoturi publicitare?

Paul A. Crăciun: Cea mai mare satisfacție o aveam când fiecare proiect filmat apărea la televizor. Simțeam că am contribuit la ceva. Cea mai neplăcută experiență a fost când a trebuit să amânăm o filmare cu trei zile din cauza comunicării proaste dintre noi și regizor. Am primit un e-mail incredibil de mare în care regizorul ne-a desființat și m-am simțit foarte prost. Și acum îl păstrez la categoria ,,așa nu”.

,,Modul în care s-a făcut politică până acum, pe genunchi, nu mai este acceptat”

Rep: De două luni lucrezi pentru Departamentul de Comunicare Online PNL. Care au fost motivele pentru care ai ales această formațiune politică ?

Paul A. Crăciun: De când mă știu sunt un liberal. Ideologia liberală mi se pare cea mai apropiată de sufletul meu. În Romania nu poți să faci liberalism 100%, pentru că sistemul și economia nu îți permit. După ce am intrat în partid, mi-am dat seama că am găsit tineri care au același set de valori ca mine. Am descoperit o echipă sau, cum îmi place mie să zic, o familie. O familie în care pot să învăț lucruri noi, să lucrez cu oameni și, împreună,  să rezolvăm din problemele României. Nu azi, nu mâine, ci pe termen lung.

Rep: Ca tânăr liberal, ce șanse dai, totuși, recuperării stângii  în România?

Paul A. Crăciun: În acest moment, stânga este în derivă în România. Avem un PSD total nereformat, cu un președinte condamnat penal și un UNPR compromis ca partid politic, care nu se știe pe ce ideologie funcționează. Nu cred că PSD se poate reforma, a avut atâtea șanse și le-a ratat pe toate. Poate, soluția este apariția unui nou partid pe partea stângă a eșichierului politic sau, de ce nu, mai multe partide de stânga, având în vedere că acum este mult mai ușoară înființarea unui partid politic.

Rep: Tinerii din România vor o schimbare a clasei politice. Cum vezi această implicare?

Paul A. Crăciun: Consider că tinerii ar trebui să se implice foarte mult în viața politică pentru că doar din interior poate veni schimbarea. Este bine să ieși în stradă, să semnalezi derapaje, să intri în grevă, dar, până la urmă, schimbarea vine dacă fiecare dintre noi se implică. Schimbarea poate veni doar în momentul în care din ce în ce mai mulți tineri și oameni profesioniști vin cu idei și soluții.  Modul în care s-a făcut politică până acum, pe genunchi, nu mai este acceptat. Lucrurile se pot schimba, dar este un proces complicat ce poate dura câțiva ani.

,,În România, oamenii ies în stradă doar în momentul în care le ajunge cuțitul la os

Rep: Actualele proteste au fost declanșate de tragedia de la Colectiv. Crezi că acest entuziasm de a vrea o schimbare va rezista?

Paul A. Crăciun: Eu cred că este ceva de moment. În 2013, oamenii au ieșit în stradă să oprească legea Roșia Montană. După ce a fost respinsă, oamenii nu au mai protestat. Acum au ieșit, au dat jos guvernul și s-au calmat. Din nefericire, în România, oamenii ies în stradă doar în momentul în care le ajunge cuțitul la os. Ei nu sunt obișnuiți să iasă frecvent pentru probleme. Sper ca oamenii să iasă din nou în stradă, dar nu din cauza unei alte tragedii.

Rep: Care este România ta ideală?

Paul A. Crăciun: România mea ideală este o Românie în care fiecare om, de la cel mai tânăr până la cel mai bătrân, își poate atinge potențialul maxim. Una în care fiecare profesează în domeniul ce și-l dorește, are un venit stabil cu care poate să își întrețină familia și simte că aparține unei mari familii.

Rep: Ce te vezi făcând peste 10 ani?

Paul A. Crăciun: Politică. La un nivel mai mare. Acum sunt mic copil.

Mădălina MICU

Marina CIOACĂ

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

