Adrian Despot, la Sibiu: „Nu am avut niciodată senzația că muncesc”

Povestea de viață a lui Adrian Despot, liderul formaţiei Viţa de Vie, și pașii pe care i-a urmat spre succes au făcut ca astăzi Aula Magna a Universităţii ,,Lucian Blaga” din Sibiu să fie neîncăpătoare. Un număr mare de studenţi s-a arătat interesat să îi asculte sfaturile și să-i afle ,,ingredientele” care l-au făcut să fie ceea ce este: Adrian Despot.

11924245_10153576355269207_6598497282708772700_n

Sursa foto: Dan Rusu

,,Nu mi-am dorit succesul, în schimb îmi plăcea la nebunie muzica”

Dacă pentru unii succesul este greu de atins, pentru Adi Despot acesta a venit foarte uşor şi, după cum spune şi el, pe nepregătite. Şi-a descoperit pasiunea pentru muzică din copilărie şi, după ce a făcut chitară clasică la îndrumarea mamei, şi-a dat seama că nu i se potriveşte şi a renunţat. Un prieten l-a determinat să se reapuce de cântat şi a devenit autodidact. Acum, la aproape 40 de ani, el se defineşte astfel:

,,Eu sunt copilul acela mic, în clasa a VII-a, a VIII-a, care stă în camera lui de 2/3, care îşi ia chitara de pe perete şi cântă. Îşi cântă lui şi îşi alină dorul, suferinţa, fără să fie interesat de succes, de bani, de laude sau de critici. O face în mod terapeutic. În capul meu, eu acela sunt în continuare, chiar dacă acum am barbă şi sunt mai mare. Şi ştiţi de ce sunt <<ăla>>? Pentru că acel copil care stătea în camera lui e linia mea de plutire.”

Cântărețul a mărturisit că a acceptat greu succesul şi că nu este cu nimic mai bun, mai înalt sau mai frumos decât ceilalți, doar că este norocos. ,,Am reuşit să îmi accept succesul acum foarte puţin timp pe la 35-36 de ani. S-a întâmplat pentru că, până astăzi, eu sunt un om norocos. Nu mă consider cu nimic mai bun decât oricare dintre voi, nici mai frumos, nici mai înalt, nici mai talentat. Sunt pur şi simplu extrem de norocos. Am fost norocos să fac ce îmi place din prima zi, iar acest lucru să devină meseria mea. Nu am avut niciodată senzaţia că muncesc.”

12214349_926900690692662_872928555_o

Sursa foto: Cristina Bălău

,,Trebuie să fiți prezenți în viața voastră”

Eşecul, pasiunile şi una dintre paradoxurile angajării au fost alte puncte importante atinse de cântăreţ în cadrul întâlnirii. El le-a spus studenţilor că adevăratul succes e acela pe care și-l construiesc singuri și că trebuie să își urmeze pasiunile. ,,Trebuie să fiți prezenți în viața voastră. Să nu daţi cu piciorul niciunei pasiuni. Pentru că ea este luminiţa accea care vă trage pe voi şi vă face să vă găsiţi menirea. Cred că adevăratul succes e acela pe care ţi-l clădeşti tu cu trăirile tale, cu nevoile tale şi cu lista de eşecuri. Cred că eşecul este important pentru ca el te face ca a doua oară să nu mai greşeşti. Nu înţelegi un eşec decât atunci când este al tău, când ţi-l asumi”, i-a sfătuit artistul pe cei prezenți.

Una dintre problemele cu care se confruntă tinerii absolvenţi după terminarea studiilor este lipsa de experienţă, iar Despot vine în încurajarea acestora spunându-le:

,,Ceea ce trebuie să faceţi voi este să fiţi tot timpul în controlul vieţii voastre şi niciodată să nu vă lăsaţi 100 % în braţele altcuiva. Voi sunteţi stăpânii voştri. Sunteţi tineri şi o să aveţi experienţă, dar trebuie să aveţi în grija care sunt paşii voştri.”

Întâlnirea a fost prima din cadrul evenimentului ,,Cum m-am recrutat. Poveşti cu mine şi despre tine”, organizat de CGS în parteneriat cu ULBS. Acesta continuă mâine, de la ora 16, avându-l ca invitat pe Dorian Boguță, actor, regizor, scenarist şi producător.

Elena ANDREI

Mădălina MICU

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

