Şase candidaţi la Baroul Sibiu au luat admiterea la avocatură

Dacă în ultimii ani doar o persoană sau două reuşeau să facă faţă examenului de primire în profesia de avocat stagiar, anul acesta numărul celor admişi a mai crescut. Dintre cei 38 de candidaţi la Baroul Sibiu, au promovat şase. Însă, la examenul de primire în profesia de avocat definitiv nu a trecut nici o persoană din cele patru care au susţinut testul. Candidaţii au avut posibilitatea de a contesta rezultatele, însă Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR) a respins toate contestaţiile. 

IMG_3781

„Este foarte important să crezi că poţi să ajungi avocat stagiar”

Daniel Bălan, un absolvent al Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii ,,Lucian Blaga” din Sibiu, a fost admis cu 73 de puncte, dar susţine că examenul a fost destul de complicat. Tânărul s-a pregătit foarte mult şi a avut încredere în el. ,,Am fost optimist cu privire la şansele mele de reuşită. Este foarte important să crezi că poţi să ajungi avocat stagiar. Cu toate că eram conştient de nivelul de pregătire la care mă aflam, am avut emoţii, atât înainte, cât şi dupa examen. Emoţiile s-au risipit abia în momentul în care am văzut listele finale ale concursului”, spune Daniel.

Examenul i s-a părut greu, dar nu imposibil de promovat. „După toate modificările aduse examenului de admitere, a devenit unul dificil. Acest lucru reiese şi din media promovabilităţii la nivel naţional, care în ultimii 3 ani se situează în jurul a 10-15%. Însă, deşi este un examen dificil, nu este unul imposibil! Cu o pregătire temeinică poţi promova. Eu am citit aproximativ 6 luni, în jur de 5-6 ore pe zi şi am studiat în principal textele legale din Coduri, iar acolo unde am avut nelămuriri, am apelat la anumite lucrări de specialitate, precum şi la practică judiciară”, a precizat Daniel Bălan.

Daniel

„Voi încerca să colaborez cu un avocat din cadrul Baroului Sibiu”

Pentru el cele mai grele întrebări au fost la „Drept civil”. ,,Majoritatea celor care susţin acest examen consideră că cea mai grea disciplină este cea de Drept procesual civil. Cu toate acestea, cel mai mic punctaj l-am avut la Drept civil, pentru că nu agreez în mod deosebit o anumită parte din Dreptul civil„, a mărturisit candidatul.

Cât priveşte viitorul lui, Daniel spune că intenţionează să colaboreze, ca stagiar, cu un avocat din Baroul Sibiu, şi, în acelaşi timp, să reuşească să ia şi examenul de definitivat. ,,Îmi doresc să încep să practic în profesie ca avocat stagiar şi, bineînţeles, să reuşesc să promovez şi examenul de definitivat în profesie. Voi încerca să colaborez cu un avocat din cadrul Baroului Sibiu. Încă nu am semnat un contract de colaborare, însă am avut câteva discuţii care sper să se concretizeze.

Bianca

„O să susţin examenul şi anul viitor, o să mă pregatesc mult mai intens”

Dintre toţi candidaţii respinşi, Bianca Aldea şi Octavian Dăncăneţ au făcut peste 70 de puncte în total, dar nu au fost admişi pentru că nu au obţinut peste 10 puncte la „Drept procesual civil”.

Bianca Aldea, este, de asemenea, absolventă a Facultăţii de Drept din cadrul ULBS, şi chiar dacă nu a trecut examenul anul acesta, nu renunţă. ,,Anul acesta examenul a fost unul foarte greu. Grilele de la materia Drept procesual civil au avut în mod evident un grad mult mai mare de dificultate în comparaţie cu cele date în anii precedenţi, chiar şi cu cele de la examenul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii. Întrebările nu au fost concepute în mod corect, iar unele dintre ele nu erau curpinse în tematica de anul acesta. Din punctul meu de vedere, unele întrebări au fost puse cu scopul evident de a ne induce în eroare şi nu puteau fi soluţionate făra a <<ghici>> ce a fost în capul celui care a formulat grila. Cu toate acestea, o să susţin examenul şi anul viitor, o să mă pregatesc mult mai intens. Sper însă să se schimbe modul de redactare al grilelor, în special celor de la Drept procesual civil, încât să nu mai existe grile interpretabile şi neclare”, a spus Bianca Aldea.

Zece candidaţi nu au intrat în examen

Candidaţii şi-au putut depune cererile de înscriere în intervalul 31 iulie – 17 august la secretariatul Baroului Sibiu. După terminarea înscrierilor, consiliul Baroului Sibiu a verificat dosarele candidaţilor dacă au respectat condiţiile de înscriere la examen. În urma acestei verificări, cererile a 10 persoane au fost respinse.

Examenul a constat în verificarea cunoştinţelor juridice printr-un test grilă cu 100 de întrebări, la disciplinele „Organizarea şi exercitarea profesiei de avocat”, „Drept civil”, „Drept procesual civil”, „Drept penal” şi „Drept procesual penal”. Fiecare răspuns corect este egal cu un punct, iar candidatii au trebuit să obţină, pentru a fi declaraţi admişi, cel puţin zece puncte la fiecare disciplină în parte şi cel puţin 70 de puncte în total.

Alexandra DRĂGUŢ

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

