Mitichi: Am trăit în lumea lui ,,nu se poate” şi am reuşit să o transform în lumea lui ,,pot orice”

Dumitru Preda sau Mitichi, aşa cum îl ştie toată lumea, este, astăzi, unul dintre cele mai cunoscute branduri din lumea fotografiei şi a modei din Sibiu. Ambiţios, perseverent şi creativ, Mitichi a avut un parcurs profesional impresionant, construindu-și numele și imaginea prin muncă asiduă și prin ambiţia de a excela ȋn tot ceea ce face. La cei 33 de ani ai săi, producătorul Feeric Fashion Days, cel mai mare şi important festival de modă din Europa de Est, poate fi, pentru mulţi tineri de azi, un model de succes.

11127158_10205600803833430_530694920_o

Sursa foto : Cornel Petrus

,,Din primii bani câştigaţi mi-am luat un ghiozdan”

Rep: Cum este omul Mitichi?

Este un om normal, simplu, crescut la ţară, care a încercat să îşi depăşească condiţia şi să treacă dincolo de limitele care i se impuneau din punct de vedere al contextului şi al societăţii în care trăia.

Rep: Ce a însemnat copilăria pentru tine?

Copilăria a fost cel mai important lucru din viaţa mea. Crescând la ţară, în Apoldu de Jos, am acumulat acolo câteva valori esenţiale pe care, în ziua de azi, le întâlnesc tot mai rar. Am fost educat să muncesc în viaţă, pentru că doar făcând lucrul acesta obţin ceva în schimb. Ca urmare, pentru tot ceea ce mi-am dorit a trebuit să trag foarte mult şi să sacrific multe lucruri. Am moştenit de la ai mei ambiţie, creativitate, bun gust şi am reuşit să le valorific într-o direcţie care este fericită pentru mine în momentul de faţă.

Rep: Când şi cum a apărut pasiunea pentru modă?

Toate pasiunile pe care le am au izvorât din ceea ce făceam la Apold. O să vă dezvălui un lucru pe care nu l-am mai spus, mama mea cosea foarte mult goblen. Pentru că ar fi costat foarte mult să îşi cumpere tot setul de cusut, începusem eu să îi desenez schiţele cu carioca. Era o comunicare foarte vie între mine şi mama, îmi transmitea foarte multe informaţii din sfera bunului gust.

Rep: Ai un model în viaţă?

Da, am un model în viaţă, am un idol: Leonardo da Vinci. Este o personalitate care mă inspiră, mă stimulează să îmi doresc mereu mai mult de la mine şi nu doar într-un plan. Mă face să-mi explorez tot ceea ce deţin din punct de vedere al resurselor intelectuale şi fizice, creative, imaginative şi să pot construi lucruri în domenii diferite şi să excelez în ele.

Feeric Fashion Days 2015 – a opta ediţie

Mitichi este producătorul  FFD – cel mai mare şi important festival de modă din Europa de Est, care creşte, de la an la an, prin spectaculozitate şi impresionează prin profesionalism.

11122242_10205600721911382_9666512_o

Sursa foto: http://www.feeric.ro

Rep: Cu ce noutăţi vine FFD anul acesta?

Dacă anul trecut am experimentat o extensie la Alba Iulia, anul acesta prima parte a festivalului va fi acolo, de 3 zile, iar cealaltă parte, de 6 zile, va fi la Sibiu. Vor participa cât mai mulţi designeri de pe plan internaţional din 15 ţări precum: Marea Britanie, Italia, Malta, Suedia, Spania, Germania, Africa de Sud, Camerun, Mexic, Argentina, SUA. Antonio Urzi, unul dintre designerii casei Versace, care se ocupă de costumaţiile de scena ale Rihannei, Lady Gaga şi mulţi alţii,  Luigi Borbone, designer din Roma care vine cu o colecţie personală, Yvette Hass, Cristian Samfira, Natalia Vasiliev, Rozalia Bot sunt doar câţiva dintre designerii prezenţi la festival.

Rep: Câţi spectatori crezi că veţi avea?

Dacă nu o să plouă, cred că o să avem în jur de 4.000 de oameni în Piaţa Mică. Interesul sibienilor este din ce în ce mai crescut, sunt şi turişti care vin special să îşi petreacă timpul aici pentru festival.

Rep: Care este relaţia ta cu presa locală?

Am făcut producţie de televiziune foarte mult timp și astfel mă ȋntâlneam cu reprezentanţii presei la evenimente, iar la conferinţele pe care le susţin pentru FFD ei participă mereu, ceea ce mă face să cred că vin cu drag. Avem o comunicare şi în afara serviciului, ne întâlnim des în oraş, dar şi la nivel oficial lucrurile sunt foarte clare. Există un PR al festivalului, care coordonează activitatea de comunicare, Bogdan Brylynski, care este un profesionist desăvârşit, e alături de festival de foarte mulţi ani şi el asigură relaţia oficială cu presa.

Rep: Caracterizează în trei cuvinte lumea modei de astăzi.

Emergentă şi atât.

11087760_10205600723631425_1634333964_o

Sursa foto: http://www.feeric.ro

Mitichi: ,,Cunoştinţele acumulate în facultate au nevoie de aplicabilitate”

Rep: Ai încredere în designeri debutanţi?

Da, am foarte mare încredere. În acest an, la festival, o să avem designeri debutanţi care au 16 ani, foarte preocupaţi şi interesaţi de ceea ce înseamnă moda. Au venit la mine cu un proiect destul de simplu şi, aşa cum obişnuiesc, l-am complicat. Le-am trasat câteva direcţii, pe care văd că până acum le îndeplinesc cu brio şi, probabil, o să avem o colecţie a unui grup de designeri şi de elevi care au o atitudine pozitivă şi o energie debordantă.

Rep: Ai făcut acţiuni de voluntariat? Ce acţiuni?

Cea mai drăguţă acţiune de voluntariat pe care am făcut-o a fost Let’s Do It Romania, când am luat mai multe modele, prieteni şi echipa de producţie din festival, unde am strâns gunoaie inimaginabile. Pe lângă Let’s Do It Romania, am avut activităţi de plantare de copaci alături de Rotaract, la care am participat singur. De câte ori am fost solicitat m-am prezentat cu drag pentru a fotografia acţiunile de la spitalul de  pediatrie din Sibiu, unde în fiecare an medicii şi asistentele de acolo ofereau cadouri copiilor care erau internaţi pe durata sărbătorilor.

Rep: Te-ai gândit vreodată să pleci din Sibiu?

Nu, îmi este foarte drag Sibiul, aici m-am dezvoltat, mi se pare un context favorabil. Din locurile prin care am călătorit în lume, cred în continuare că este locul care mi se potriveşte cel mai mult pentru a dezvolta lucruri. Am avut nenumărate propuneri de a merge în Bucureşti, dar nu este o opţiune interesantă pentru mine.

Rep: Ce proiecte ai pe viitor? 

Mi-aş dori să fac un film, aş vrea să plec de la o autobiografie, dar o să îl interpretez prin prisma a ceea ce cred că o să dorească să vadă telespectatorul. Să pun accentul pe chestiile care cred că îl vor impresiona, amuza şi emoţiona. Să conţină multă stare pozitivă şi să declanşeze întrebări, să nu fie doar artă.

Rep: În încheiere, ce sfaturi le dai tinerilor absolvenţi ai oricărei facultăţi pentru a reuşi în viaţă?

Pe tineri îi sfătuiesc, ca până la absolvire, să se implice activ în ceea ce înseamnă viaţa profesională, să înceapă deja să facă sub formă de internship activitatea pe care doresc să o urmeze în viitor. Cunoştinţele acumulate în facultate, care te specializează strict pe un anumit domeniu, au nevoie de aplicabilitate. Dacă mergi şi faci practică este foarte bine, însă nu suficient, nu te responsabilizează. Făcând practică eşti un observator al unui mediu, dar fiind implicat sau angajat, eşti responsabilizat. Un alt lucru important, ar fi să tragi de tine, să te soliciţi încât să vii cu o abordare nouă indiferent de domeniul unde derulezi activitatea, să-i motivezi, să-i angajezi, să-i implici şi să-i inspiri pe cei din jur.

Elena Andrei

Alexandra Drăguţ

Mădălina Micu

Acest articol a fost publicat în Interviuri, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

